Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

21 September 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

We rijden richting Bryce Canyon op aanwijzingen van de navigatie, voor het eerst zonder de kaart te raadplegen. Na een paar kilometer stuurt hij ons richting een onverharde weg, de snelste route.
Na toch maar de kaart bekeken te hebben , blijkt dat we de andere kant uit moeten. Via Torrey naar de Highway 12, ( weer een scenic byway) recht naar Bryce.
Korte route vandaag, 175km. We komen langs een kudde bizons, en rijden door een paar dorpjes met veel kerken. Utah is christelijk en vnl Mormoons en dus conservatief. Ze zijn anti alcohol; wijn en sterker is dan ook alleen te koop in zgn Liquid stores.
Zo komt het dat we tot Nevada zonder wijn zitten. Degenen die mij kennen weten dat het beter is zo, maar dat het wel degelijk afbreuk doet aan mijn vakantiegevoel. ( grapje denk ik). Jos , ik heb je Whiskey sour dan ook nog niet gevonden, maar zal in Las Vegas nog even zoeken.
De nachten worden langzamerhand kouder, vannacht was het 10C. Tot en met Arches konden we tot 's avonds laat buiten zitten, nu wordt het te fris. Ook buiten ontbijten is te koud als er geen zonnetje is.
We stoppen bij viewpoint Larb Holloway overlook, in Dixie Nat Forest. Je kijkt honderden km ver weg. Beeldschoon panorama met meer, canyons en bossen in de verte. Super super mooie bergweg dwars door het park. De bladeren aan de bomen beginnen al te kleuren, het is onbewolkt en dus prachtig weer.We rijden op 9600ft, ongeveer 3000 mtr hoogte.
We rijden het volgende park binnen, om ons heen zien we weer de droge rotspartijen verschijnen. De helling is steil naar beneden 14%, aan beide kanten diep de afgrond. Alweer giga uitzichten.
Dichtbij Bryce rijden we en flinke regen, hagel en onweersbui in. Bij Ruby's in is het weer droog.
Prima tip Hans en Diny, aardige camping met een shuttledienst naar het park. we reserveren de 3 1/2 uur durende tour voor morgenochtend 9.00 uur en na de middag de shuttle voor een leuke trail.
Voor vandaag nog even geshopt in de winkeltjes, hopen dat het droog blijft tot na de BBQ.

Verslag uit: Verenigde Staten, Bryce Canyon

Een wereldreis met Jan Doets