Bryce - Reisverslag uit Duck Creek Village, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Bryce - Reisverslag uit Duck Creek Village, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Bryce

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

22 September 2013 | Verenigde Staten, Duck Creek Village

De rainbow tour bus pikte ons om 09.06 op bij de camping. Chauffeur en gids was de 73 jarige " Spike" die ons als eerste naar Rainbow Point en Yovimpa point bracht op 91110 ft. Het is steenkoud daarboven maar giga uitzicht van ruim 200 mijl. We zien vanaf hier Navajo mountain, Page, the North Rim van de Grand Canyon. Spike vertelt ons over de bomen, bloemen en dieren en de geschiedenis van het park. We gaan alle uitzichtpunten af, en het park is onbeschrijflijk mooi.Ik ben van mening het mooiste park tot nu toe.
We zien rotsformaties ontstaan door erosie in de vorm van een kameel, hunter, broedende kip, Snoopy, leeuw, paard, poedel. Toegift van de chauffeur is Fairylandpoint.
Na de middag gaan Ton en ik met de shuttlebus terug naar waar we gebleven waren en lopen nog een paar Rim trails. Van Bryce point naar Inspiration Point. Met de bus naar Sunsetpoint waar de Navajo loop een attractie is. Helaas is een kant afgesloten door modder en steenslag, en kunnen we geen rondje lopen. We hebben de pech dat er minstens 6 bussen met Chinese toeristen ook de Navajo loop willen lopen. Prachtig pad tussen de rotsformaties, ipv uitzicht bovenop, maar de drukte is niet prettig.
Om 1700 zijn we weer terug op camping Ruby's inn. Ruby's inn is een familiebedrijf net voor de ingang van het NP. Het omvat lodges, hotels, winkels,een camping, tankstations. Er is een zwembad, je kunt rodeo shows zien, quad rijden, paardrijden . 3/4 van alle mensen die hier leven werken voor dit giga bedrijf.

Verslag uit: Verenigde Staten, Duck Creek Village

Een wereldreis met Jan Doets