Zion - Reisverslag uit Duck Creek Village, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Zion - Reisverslag uit Duck Creek Village, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Zion

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

23 September 2013 | Verenigde Staten, Duck Creek Village

Verder over de Highway 12 , nog steeds Scenic. Het is steenkoud, tegen het vriespunt aan, maar een stralend zonnetje.
Anke is aan de beurt het stuur over te nemen. We rijden naar Zion NP , Ton neemt het stuur weer over. We moeten 15$ betalen voor de doortocht door de 2 tunnels. Voor de tweede tunnel moeten we ongeveer 10 min. wachten, tot de tunnel verkeersvrij gemaakt is door de rangen. We moeten in het midden door de tunnel vanwege de hoogte van onze RV. Een lange file vormt zich achter ons. Wel spectaculair, we rijden in het midden van een pikdonkere tunnel met een hele stoet auto' s achter ons.
Na de tunnel volgen verscheidene haarspelden. Prachtige weg naar de camping, we hebben gereserveerd dus is er plaats. Vanaf de camping met de shuttlebus het park in, werkt perfect, de bus brengt je op alle mooiste plekjes en van daaruit kunnen kortere of langere trails gelopen worden. We zijn van 13.00 tot 17.00 onderweg. Mooi park, veel groen, verscheidene hertjes en veel squirrels gezien en gefotografeerd. Aan de temperatuur te voelen zitten we een stuk lager als in Bryce. Het is heerlijk weer, een graad of 25.
In het park is het erg druk, heel toeristisch, ook al is het al eind september.
Alweer een geweldige dag achter de rug. Morgen naar de laatste stop voor Las Vegas; Valley of Fire.

Verslag uit: Verenigde Staten, Duck Creek Village

Een wereldreis met Jan Doets