Dead Horse Point State Parc - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Dead Horse Point State Parc - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Dead Horse Point State Parc

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

19 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

Weer vroeg op om naar Delicate Arches te gaan, de meest bekende boog in het park. We rijden dezelfde route als gister, maar dan verder door. Vanaf het viewpoint is het nog 1 1/2 uur lopen tot onder de boog. Vanmiddag gaan we naar het volgende park, Deadhorse State Parc, waar we ook 1 nacht blijven.
Het is een prachtige wolkeloze dag, en al vroeg druk in het park. Waar de trail begint staat de hele parkeerplaats al vol. We rijden door naar het viewpoint , om vanaf een afstand de beroemde boog te bekijken. Zoals we een Amerikaanse gids hoorden zeggen, zijn het meestal toeristen van buiten Amerika die deze plek bezoeken.In Europa is de boog bekend van de "Marlboro " reclame. Ik vind het zeker niet de mooiste plek in het park. Het park zelf is erg toeristisch, maar ook weer supermooi. Onderweg terug passeren we op de smalle bergweg nog wielrenners. Doodeng, ze zijn erg inimini t.ov. ons en je moet oppassen ze niet te raken met een spiegel.

Inmiddels via de Highway 313 onderweg naar Dead Horse SP, waar ook de fietsers hun hart kunnen ophalen. Hiervoor lopen speciale paden naast de weg. We rijden over een zgn Scenic way wat wil zeggen een bijzondere mooie weg, een van de 9 in Utah. En inderdaad, prachtige vergezichten volgen. Ons eindpunt vandaag ligt maar 50 mls. verder, dus alle tijd nog wat te zien.
We rijden het SP binnen, bij de ingang hangt de waarschuwing dat een zwarte beer gesignaleerd is. Stay alert!
Beeldschone kampeerplaats in the middle of nowhere met 360 C uitzicht over het park. verstoken van verder alle luxe, m.u.v electriciteit, doen we het weer met wat de RV te bieden heeft.
We hiken ( wandelen op zijn Amerikaans) de oost en de west Rim en zijn zo'n 3 uur onderweg. Het park doet niet onder voor de Grand canyon, maar veel minder druk. Ook weer prachtige vergezichten, we volgen de steenmannetjes ( gestapelde stenen die de route aangeven) . Met 's avonds en zalmpje op de BBQ en een volle maan en heldere sterrenhemel, en een spelletje kaart sluiten we alweer een dag voldaan af.

Verslag uit: Verenigde Staten, Moab

Een wereldreis met Jan Doets