Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Arches

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

18 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

Al vroeg vertrekken we uit Monument Valley op weg naar Arches waar we in principe 1 overnachting hebben . We rijden over de 163 over een prachtige route door de rode rotsformaties. Naarmate we Moab ( 191) naderen veranderd het landschap in een vrij groen berglandschap.
Tussen het groen rijzen ook weer de rode zandsteenformaties op. Het weer is bewolkt.
Grapppig dat je 's morgens ergens weer vertrekt en dus geen idee hebt waar je aan het eind van de dag weer terecht komt, en steeds opnieuw het ook op de volgende plek weer prachtig en bijzonder is.
De camping in het park blijkt vol te zijn, dus moeten we terug naar Moab. Hier vinden we nog de laatste plek op een RV camping, tussen Moab en het park in.
Arches is een mooi NP, met een smalle bergweg, die naar alle mooiste views leidt. We zien de bogen, door eeuwenlange erosie uitgesleten rotsformaties en hun specifieke vormen. We maken een wandeltochtje van een uur naar 2 bijzondere Windows genaamd " North and South" . Tegen 16.30 keren we terug naar de camping,op de muziek van Creedence Clearwater Revival, waar een lekker zwembadje en koud biertje wacht.

Verslag uit: Verenigde Staten, Moab

Een wereldreis met Jan Doets