Bijna bij de Grand canyon - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Bijna bij de Grand canyon - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Bijna bij de Grand canyon

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

10 September 2013 | Verenigde Staten, Williams

We zijn weer en route, nog steeds in de regen, Needles opgelucht achter ons latend. we besluiten een korte trip ( 250 mls) te maken tot Williams, waar we gaan fourageren, afval verwijderen en water innemen. Komende 3 dagen zijn we verstoken van alle luxe en moeten we het doen met wat de camper ons kan bieden.
Ook van internet blijven we verstoken, dus ons commandocentrum kan voor even ontmanteld worden. We zijn voorzien van laptop, tablet, meerdere telefoons , foto apparatuur en E readers en de tafels liggen bezaaid met oplaadapparatuur etc.
Onderweg is er weinig te zien, alles hangt in de wolken, dus ik zal een opsomming geven van de luxe zaken in de camper.
we hebben allemaal een groot bed, wij als financiers het breedste en beste bed, in een aparte kamer achterin de RV, waar ook het toilet en de douche gevestigd is. En zo hoort het. ter info aan Dini: geen plastic hoezen maar een dekmatras, dus prima.
Maar ook de andere bedden zijn goed en breed. Anke heeft haarResidentie boven de bestuurscabine, Tom in de slide out, waar overdag een bank van wordt gemaakt, of andersom. Hij is de enige die zijn bed 2x daags moet opbreken. Als het hem de keel uit hangt wordt geruild van plek, zo wordt democratisch besloten. Hij had tenslotte ook al de slechtste Plek in het vliegtuig naast een dikke snurkende afro Amerikaan. Er moet gezegd dat we om het half uur informeerden of hij wilde ruilen, maar hij schikte zich gewillig in zijn lot. Dit terzijde, verder met de RV.

RV wil zeggen Recreation Vehicle en zo is het. we zijn van alle gemakken voorzien, TV, DVD, MP3, grote koelkast en diepvries, magnetron en oven. Voldoende kastruimte en opbergruimte voor koffers en voorraden. Daarnaast aan 2 kanten zonneschermen, een extra tafel en 4 luie stoelen. De laatste 4 hebben we bijgehuurd .
We hebben een Nederlandstalige navigatie, een boiler voor heet water, koffiezetapparaat, toaster. Slechts een ovenschaal ontbreekt.
Ton rijdt ondertussen onverstoorbaar door, voor hem wordt als enige ' s ochtends voor vertrek water en snoepjes klaar gezet, de rest zorgt voor zich zelf.
Voor de geïnteresseerden: we rijden een Ford, automaat, met een gruwelijke motorcapaciteit. Volgens Ton rijdt ie als een tierelier, dus dat is goed denk ik. Ik ben er nog niet aan toe om zelf achter het stuur te kruipen, het wordt me door de ( volgens mij) bange familie sterk ontraden.
Ons huis is wel dorstig , hij rijdt ongeveer 1:3, maar hij doet dan ook zijn uiterste best ons daar te brengen waar we willen.

Ondertussen zijn we beland in de staat Arizona, ik volg de route op de grote Rand Mcnally kaart die we meegenomen hebben. We volgen de Interstate 40 tot Williams.
Ondanks onze informatie dat het rustig zou zijn onderweg, is er aardig veel verkeer vind ik. Reusachtige Amerikaanse trucks ( van de coca- cola reclame) mega campers met daarachterhangend weer een auto, en het denk ik gewone werkverkeer en andere toeristen.
Het is inmiddels overgegaan van zachtjes regenen, in behoorlijk hard regenen. De omgeving neemt dorstig water in, wij zijn iets minder gecharmeerd. Maar we houden nog even moed dat het slechts 1 dag regent.

We hebben voedsel ingeslagen bij de SAFE WAY, onbetamelijk veel keuze, verse groenten, fruit etc. Betere keuze dan een wall Mart voor voedsel. met dank aan Hans en Dini voor de tip.

Verslag uit: Verenigde Staten, Williams

Een wereldreis met Jan Doets