Woensdag 11 sept - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Woensdag 11 sept - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 sept

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

11 September 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

We verlaten de KOA camping bij Williams, afval geloosd en water bijgetankt, de supplies aangevuld. We zijn gewassen en gestreken en kunnen een paar dagen de " wildernis" in.
We verlaten een mooie camping met zwembad en gratis wifi. Alles perfect geregeld. De ruimtes om te douchen zijn zgn familie restrooms en bevatten ook een toilet en wastafel en veel ruimte spullen kwijt te kunnen. Onbeperkt warm water. Vanwege de regen hadden we niets aan het zwembad.
Een familielid heeft inmiddels op internet nagelezen welke zoogdieren, vissen en vogels we tegen kunnen komen, het aantal verschillende zoogdieren is 75, waaronder poema's , condors, giftige spinnen etc.
Gisteravond meende datzelfde familielid een giftige soort gezien te hebben in de douches. Voor de zekerheid maar de cabine ontvlucht.
Vanochtend schrokken we even op van een sortement wolf voor onze caravan, vlgs weer een ander familielid zou het een Huskey hond te zijn. Hij was braaf.
Dus tot op heden valt het aantal wilde dieren reuze mee of tegen, zo je wilt.
Nu op weg naar camping X-ten in de Grand Canyon. Helaas is het weer bewolkt en lichte regen, maar de voorspellingen zijn beter. We gaan informeren of de helicopters vliegen en gaan dan evt morgen of overmorgen mee. Het zou doodzonde zijn als we dat ook missen, maar helaas kunnen we geen invloed aanwenden bij de weergoden.
Morgen naar camping Mather Ground voor 2 overnachtingen. We zijn dus even verstoken van internet en telefoon.
Inmiddels de camping gevonden en een plek besproken, prachtig midden in het bos, met picknick bank en BBQ . Daarna voor 2 personen een helivlucht gereserveerd bij Papillon helicopters voor morgenochtend 9.35 uur. Refund als het weer niet goed is. Raad eens wie er toch niet mee durft in de kleinbehuisde heli?
We rijden door naar het visitorcenter in de grand Canyon ter oriëntatie. Allemaal op zijn Amerikaans- lees super - geregeld.

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon

Een wereldreis met Jan Doets