Donderdag 12 sept. - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Donderdag 12 sept. - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Donderdag 12 sept.

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

12 September 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Al vroeg op pad naar het vliegveld. Dit ligt tegenover onze camping en op de route van de Grand Canyon en op de route van onze volgende camping Matherground.
Bij de helicopters worden Ton en Anke eerst gewogen en voor vertrek dient de safety DVD door hen bekeken te worden, vervolgens krijgen beiden een zwemvest om, een kotszakje is beschikbaar in de heli. Een familielid is wat bleek om de neus, de andere stapt zorgeloos rond. Op aanwijzingen van het grondpersoneel worden beiden in de heli gedirigeerd, samen met nog 4 anderen.Tevoren zijn ze door een professionele fotograaf op de gevoelige plaat vastgelegd. Ook Tom en ik staan klaar om mooie plaatjes te maken, waarna we terug gaan naar de RV, in afwachting.
Na ongeveer 25 min komen ze helemaal blij en onder de indruk uit de heli. Het was een fantastische, nooit te vergeten ervaring.
We rijden naar camping Matherground midden in het park, waar we 2 nachten blijven. Drukke camping, alles volgeboekt, maar mooie plaats onder de dennenbomen. We lopen naar de bushalte en gaan vervolgens de " oranje " bus route volgen. We stappen uit op het hoogste punt en lopen de trail naar beneden terug; deze voert ons langs de rand van de Rim, met prachtige vergezichten, terug naar Mather's point.
Weer een geweldige dag gehad, met een heerlijke temperatuur.

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon

Een wereldreis met Jan Doets