Vrijdag 13 september - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Vrijdag 13 september - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Vrijdag 13 september

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

13 September 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

We besluiten op ons gemak uitgebreid te ontbijten, vieze spullen te wassen en naar huis te bellen. Tijd genoeg, we hebben een groot deel van de Rim al gezien. We moeten een telefoonkaart kopen, en uitvinden hoe het werkt. Nog niet zo heel eenvoudig . alle mobiele telefoons zijn inmiddels leeg.
Het wasmachine park werkt accuraat, massa' s machines voorhanden incl. Wasdrogers. En dat alles voor $2,75.
Rond de middag nemen we lunchpakketten mee en vertrekken weer per bus naar het visitorcenter waar we overstappen op de rode lijndienst. We slaan de plekken over waar we al geweest zijn en stappen uit voorbij Powels point. Vandaar uit volgen we een mooie trail vlak naast de afgrond richting Hermits rest. Onbeschrijflijk mooie uitzichten, met name ook Hopi's point. Onderweg scoren we nog een familie Elk, die uitgebreid vastgelegd wordt op alle camera's ,en diverse roofvogels. Grote raven en m.i. ook condors. Deze schijnen echter vrij zeldzaam te zijn, volgens onze wandelende encyclopedie, dus of we ze werkelijk gezien hebben mag betwijfeld worden. We zullen later de foto's minuscuul bekijken op de details van de vogels.
Ook een joekel van een vogelspin ( is volgend de kenners nog een kleintje) kruist ons pad. Bewijs op foto vastgelegd. We sluiten de dag gezellig af met een spelletje dobbelen.
We hebben in de bieb van het visitorcenter nog geprobeerd een camping te reserveren in Monument valley, waar we de 16e zullen arriveren, maar slechts voor 1 dag plaats. we besluiten voortaan de campings te reserveren, erg jammer om de mooie plekjes te missen.

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon

Een wereldreis met Jan Doets