Zaterdag 14 september - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Zaterdag 14 september - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Zaterdag 14 september

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

14 September 2013 | Verenigde Staten, Page

We zijn alweer vroeg uit de veren (8.00) en maken ons klaar voor vertrek naar Page.
Prima camping gehad, midden in het park, beschikking over douches (betaald) en wc's ( wel een eindje lopen), picnictafel en BBQ. Groot voordeel ook de shuttledienst van het park met een halte voor de deur.
Afijn, weer op pad. de eerste stop komt al snel: Desert Vieuwpoint, waar een oude uitkijktoren over de North- en South RIM uitkijkt.
We werpen een laatste blik op de prachtige canyon en gaan weer verder over de route 64 waar Antelope Canyon en The Horse Shoe Bend ons wacht.
Onderweg passeren we stalletjes waar indianen hun spullen- sieraden en potterieen - proberen te slijten.
We passeren diverse Indianengehuchtjes in de dorre woestijn, en draaien vervolgens bij Cameron de 89 op.
Drukke weg, grote vlaktes, we rijden stevig door, inmiddels verwend met mooiere uitzichten.
Bij Gap worden we naar een spiksplinternieuwe weg geleid, die niet op onze RandMcNally of de TomTom staat. Inmiddels weer prachtig weids landschap, we rijden midden in Indianenland, waar je je met een beetje fantasie kunt voorstellen hoe ze hier, toen het land nog aan hen behoorde, op hun paarden over de immense vlaktes reden. Nu zo maar doorsneden door een moderne high way. ( inderdaad, ik las vroeger de boeken van Witte Veder en Old Shatterhand).
We zijn nog 15 min rijden van Page, en een indrukwekkend canyonlandschap doemt voor ons op.
Ietsje later rijden we camping Wahweap op, super de super gelegen aan het immense Lake Powell. Nadat we ons hebben aangemeld, gaan we in het plaatsje kijken of we een excursie naar Antilope Canyon kunnen boeken. En jawel, dat lukt morgenvroeg om 10.30 uur. een anderhalf uur durende tocht in een jeep onder leiding van een Navajo indiaan.
Daarna rijden we naar de Horse Shoe Bend, een bocht in de Colorado rivier die de vorm heeft van een hoefijzer. Fantastisch uitzicht hoog boven de rivier. Ik heb geen woorden meer voor al het mooie wat we ervaren.
Na een maaltijd op de BBQ bestaand uit spare ribs, onder een dreigende onweersbui, zakken we moe maar weer voldaan onderuit.

Verslag uit: Verenigde Staten, Page

Een wereldreis met Jan Doets