Monument Valley - Reisverslag uit Monument, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Monument, Verenigde Staten van A Spierings - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg A

16 September 2013 | Verenigde Staten, Monument

Gister nog vergeten te vertellen, dat voorafgaand aan onze tocht naar Antelope Canyon, een Indiaan, genaamd Paul, ( ik zou meer gedacht hebben aan " Springend Hert " o.i.d.) ons trakteerde op een Indiaanse dans, incl bijbehorende Indiaanse muziek (van een bandje.)
Hij begon met een hoepel iets uit te beelden en zag daarna kans 13 hoepels ( hoops) in de lucht te houden, daarbij telkens iets anders uitbeeldend. ( slang, vlinder, aarde, Mickey Mouse ) Met zijn voet haakte hij steeds weer een hoop erbij. Paul vertelde dat er hoepelwedstrijden worden gehouden waar minimaal 55 hoepels de lucht in worden gehouden tijdens de dans.
Volgens een kenner in onze familie bestaan indianen overigens niet meer, ik blijf ze zo noemen; ik laat mijn plezier niet bederven.

Vandaag al weer vroeg op pad naar Monument Valley, in de staat Utah is het een uur later.
Prachtige wolkeloze dag. We hebben ongeveer 200 km te gaan. We rijden op een lange rustige heuvelachtige weg en ik neem het stuur voor een tijdje over. Wauw, kicken hoor zo'n bakbeest rijden. Inderdaad rijdt het makkelijker dan je zou denken.
We naderen het kenmerkende uitzicht uit de Western films van Monument Valley. Nog redelijk groene prairies met aan de rand de roodgekleurde rotsen. We zoeken naar Goulding's Campground, en vinden de stoffige door de rode zandstenen rotsen omgeven camping. Bijkomend voordeel is dat er WiFi is , zo nu en dan bereik; en een zwembad. De RV' s staan dicht op elkaar, de camping staat helemaal vol. Het Is de enige mogelijkheid in de wijde omgeving om dicht bij het Navajo Tribial Park te kamperen.
We relaxen heerlijk aan het zwembad, en boeken voor morgen een tour van 3 1/2 uur door the valley met een Indiaanse gids in een jeep. De tocht wordt van harte overal aanbevolen, dus we zijn benieuwd. Met een RV mag je het park niet in vanwege de oneffen smalle zandpaden en steile hellingen.
Met eigen auto maar tot op zekere hoogte.

Verslag uit: Verenigde Staten, Monument

Een wereldreis met Jan Doets